12 Nisan 2013 Cuma

SİNAN AKYÜZ "İNCİR KUŞLARI"

Sayfaların nasıl aktığını fark etmeden bitirdiğim kitap: İncir Kuşları.
"Bir kitaba bu kadar acı çok fazla "cümlesi ile yorumuma başlamak istiyorum. Bir erkek yazar olarak kadın dilinden dökülen cümlelere çok etkileyici bir bicimde duyguları yansıtmış. Sadece duyduğumuz kadarı ile yetindiğimiz Bosna hakkındaki hikâyelerin arka sokaklarında ise çok daha hüzünlü ve acımasız hikâyeler barındırdığını bu kitapla öğrendim. Oldukça acıklı, yüreğimi paramparça eden bir öykü.
 Boşnaklar Avrupa'nın ve Birleşmiş Milletler ‘in göz yumduğu Bosna'daki katliamın içinde Müslüman oldukları için bu savaşın mağduru oldu. Tek suçları Müslüman olmalarıydı.
Bu kitabı okumadan önce Bosna'da yaşanan katliam hakkında az çok fikrim vardı. Ancak durumun bu kadar vahim ve yüz kızartıcı olduğunu bilmiyordum. Öncelikle Suada gibi birçok kadının katlandığı insanlık dışı eziyetler, tecavüzler beni insan olmaktan utandırdı. Dokunaklı ve insanın içini kanatan bir öykü. Tüm bu olayların yaşanmış olduğuna inanmak istemiyor insan. Tecavüzler, işkenceler, bir mal gibi satmalar böyle bir şey nasıl olur dedirtiyor insana. Allah bizleri barıştan ayırmasın.
Kitapta ufak tefek teknik hatalar var, yok diyemem. Ama akıcı üslup ve fevkalade kurgu bu hataların üzerini çok güzel örtmüş.
Bu arada yazarla iletişime geçtim ve bir internet sitesinde bulduğum paragrafı paylaştım ve doğruluğunu sordum. Evet, doğru Elif Hanım diye bana geri döndü.

İşte o paragraf;
Yazar, dört yıl önce turist olarak Bosna’ya gittiğinde, bir bayanla tanışıyor, savaştan konuşurlarken bu Bayan, Suada’nın hikâyesinden bahsediyor. Hikâyeden çok etkilenen Akyüz, dört yıl sonra olayın kahramanları ile görüşmeyi başarıyor ve ortaya bu güzel kitap çıkıyor.
Akyüz "İncir Kuşları"nı Suada’nın yaşadığı Saraybosna’ya göndermiş. Ancak Suada kitabı okumaya hala cesaret edememiş. “Elim gitmedi, kendimi hazırlamaya çalışıyorum. Hazır hissettiğimde okuyacağım’ diyormuş."

Sizi yüreğimden tebrik ederim. Bir yerlerde okudum ben yazarken çok ağladım demişsiniz inanın ben de okurken çok ağladım.
Sevgimle…
Herkesin okumasını tavsiye ediyorum.
 Sayfa sayısı:328
Yayınevi: Alfa Yayınevi
Yazar: Sinan Akyüz


4 yorum:

  1. Keşke kurgu olsa dediğimiz ne olaylar var maalesef..

    YanıtlaSil
  2. Ayşe Kulin'in Sevdalinka kitabı vardı Bosna ile ilgili okuduğum. Bu kitabı da yakın zamanda indirimden aldım. Okuyacağım mutlaka.
    Ne kadar okuması, düşünmesi hüzün verecek olsa da...
    Çok güzel yorumlamışsınız, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Serhat
    Yorumumu beğendiğin için ben Tşk ederim.
    Sevgiyle

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...