11 Kasım 2009 Çarşamba

Hem Soru,Hem Cevap mı Yazmak????


Yazmak Ölmekten Başka Nedir?

Kelimelerimle kendime ait, egemen olduğum, 
benimle yitip gidecek bir dünya kuruyordum. Bu 
dünyanın dışına çıktığımda, gerçek yanı başımdan hızlıca geçip gidiyordu, onları 
yakalayamıyordum.

Tıpkı koleksiyoncu Elie Magus'ün tablolarının arasında yaşaması gibi... Bende yaratığım hikâyelerde yaşıyor,  yazı masamın başına oturuyor, yarattığım kişiliklerin ağıtlarıyla ağlıyordum. Her ne yazarsam yazayım, hep trajediye dönüşüyordu.

Umursamaz dünyanın, boş hayallerini kendi ıssızlığıma gömüp, ellerimi kelimelerime daldırıp, güneşi bin umutla doğan bir dünya yaratamıyordum. Yaratamadığım için Mazoşist oluyor, kendimi acının kuyularına atıyordum.

Kendi sınırlarımda geziniyor, Balzac gibi duyularımı kandırıyordum. Hoş kokulu, şeker gibi tatlı bir meyve resmediyor, bir ısırık alıyor tadını duyamıyordum. Gözlerimin önüne bir nehir çiziyor, onu geçmek yerine, karşı kıyılarında yanan ışıkların hikâyelerini yazıyordum.
Sonra ne mi yapıyordum? Yazmak yerine bazen günlerce susuyordum.

19 Yorum:

  1. Ben yazdıklarını anlamaya çalışanlardanım ancak çoğu zaman kendimi seni anlamaya çalışırken, kendi içime yönlenmiş buluyorum. Bazen bir cümlene takılıp gidiyorum,bazen tamamı beni çook başka diyarlara taşıyor. Bu seferde kendimi mutluluğun anlamını aramaya yönelmiş buldum:)

    YanıtlaSil
  2. bir sorunun birden fazla cevabı olabilir elif...
    mutluluğun tarifini tahlilini de yapamam ben...


    geriye boş "senler" kalır demişsin ya.

    ben boş olmayı...
    boşluğu kabullenmişim zaten buna göre yaşıyorum bundan üzüntü duymadan.

    ama fakat lakin...
    boş olmam kimine göre,
    elifi...
    yazılarını...
    yorumlarını özlemeyeceğim anlamına gelmiyo.

    ösledim.

    YanıtlaSil
  3. Hiçte boş değil dopdolu olmuş yazınız duygularınızı en sade şekilde dökmüşsünüz kelimelere.Sevgiyle kalın hep.

    YanıtlaSil
  4. Yazabildiklerinden kat kat fazlasını içinde barındıran güzel insan...Azcık bıraksan sorgulamayı,anı yaşasan, güzellikleri kaçırmasan, kötülüklere aldırmasan...

    Ne yazdıklarını ateşe at,ne de kağıtlarda bomboş senler, benler bırak:)

    YanıtlaSil
  5. bana göre mutluluk anlarda gizli, çünkü insanın istekleri durmak bilmiyor, bir türlü tatmin olmuyor, zaten olmamalı da yoksa hayat biter.

    insanın kendini bulması ve tanımasıysa ömür boyu sürüyor bence.

    Ama hayatta yaşadıklarım, güzel anılarım ve paylaştıklarım, bunlar beni mutlu kılıyor,

    sevgilerle, çok güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Mutluluk...İnsanın meleğini(yavrusunu)koklamaktır,onun karagözlerine bakıp,kucaklayıp,sarılmaktır (benim için)
    Yazılarını çok beğenerek,kendimi bularak okuyorum cnm.Yüreğine,kalemine sağlık.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. yazdıkların seninle aramızda güzel gönül köprüleri inşaa ediyor...:)
    aa diyorusn o da benim gibi düşünüyor. tam istediğimi anlatmış :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Elvancım....
    Yazmak yazmak herşeyi yazabilirmiyim,belirli bir sınırı varmı yazmak dediğim eylemin...
    Yazılmıyor bazen içinden türkçe kurallarını alt üst eden cümleler geçiyor,yazamıyorsun ...
    Ben sadece çalışıyorum...
    Tşk ederim...

    YanıtlaSil
  10. Absalom....
    Ah.. be güzelim....
    Bazen işine gelince öyle güzel yorumlar bırakabiliyorsun hemde kendini zorlamadan....
    Sınırlardan gelip,burada nefes alabiliyorsun demek ki....
    Özlendiğime sevindim...

    YanıtlaSil
  11. Damdaki adam.....
    Tşk lerim sonsuz....
    Anlaşılabilmek ne kadar zor cümleler barındırıyor içinde değil mi?

    YanıtlaSil
  12. Serapcım...
    Beni en iyi anlayan o gözlerin gibi,benimde yazdıklarım...

    YanıtlaSil
  13. Zeynepcim...
    Çok tşk ederim...
    Bu arada sayfama hoş geldin....

    YanıtlaSil
  14. Sevgilerimle...
    Güzel cümlelerin için çok tşk ediyorum...
    Tabi ki yavruma sarılınca çok mutlu olduğum kesin...
    İnsanız işte daha daha istiyoruz...

    YanıtlaSil
  15. Neşeli günlerim...
    Canım ...
    Kelimelerin hep beni mutlu etmiştir,ben her sayfama geldiğinde sana hüzün veriyorum ama....

    YanıtlaSil
  16. korkun yersiz, zira cümlelerinin altındaki duyguları görmemek imkansız. yalnız sanki, duygularının kuvvetine dayanabilecek bir aşk, iş, amaç ve saire şeyler bulamamışsın gibi... ulaşmayı umut ettiğin yere mutluluk adını verip, sürekli yolda olmaktan avunuyormuşsun gibi...

    neredeyse hepimiz gibi...
    benim için güzel bir yazıydı...

    YanıtlaSil
  17. Kanilski...
    Yazmak bazen düşlemek değilmidir?
    Aşkı düşlemek,aşkdan oluşan yaraları içinde hissetmek,yaşıyormuş gibi düşünmek...

    Ben sadece kendim sanıyordum tek olmadığıma sevindim...
    Tşk ederim....

    YanıtlaSil
  18. Bu yazınla da o kadar güzel anlatmışsın ki canım.Yani seni anlıyorum ve Bu kadar güzel satırlara en güzel yorumu nasıl yapabilirim diye düşündüğüm oluyor.Daha doğrusu satırlarının üstüne söylenecek başka şey bulamıyorum.Dolu dolu duygu anlam yüklü her satırların.yüreğine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...

© 2011 **LEYL**, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena