Cebimde Kızıl Kelimeler

24 Aralık 2011 Cumartesi

UMUT...(Son Yazım)

Hayattan çok şeyler bekleriz.Oysa ki,herkes kendi dünyası kadar hayal kursa bu kadar üzülmeyecek.Ama bize hayatımızda hiç hayal kurmayı öğretmediler .Olsun,biz yine giden trenlere el sallayalım ,belki uzak dostlara selamlarımız ulaşır ,ya da
salladığımız ellerimizde ki düşler.


Bir çocuğun dünyası ve hayalleri kadar saf düşünemediğimizden, kazdığımız kuyularda nefes almaya çalışıyoruz.Nefesimizi tuttuğumuzun farkına bile varamıyoruz..Yeniliyor,yıkılıyor ve bir Anka kuşu gibi ,küllerimizden yeniden var olmaya uğraşıyoruz.Oysa ki sadece o masallarda hayat bulurdu.


Bir kör insan düşünün,ona dünyanı anlat desek,karanlıkların içine
kurduğu düşlerini anlatır.Ona dünyayı versek razı olmaz.Ama ona gözlerini versek,bütün dünya onun olur.Oysa ki hayatta,kör olmadığı halde kör bakan,duyabildiği halde duymak istemeyen
insanlarla dolu .Sen öyle insanlardan olma.

Hayatta her şey akıp gidiyor.Küçük suların denize ulaşması gibi.
Biz hayat için işte o küçük suyuz ve akabileceğimiz denizleri uzaklarda arıyoruz.Bir su damlası gördüğümüz zaman onun arkasından koşuyoruz.Belki bizi denize götürür diye ...umut işte.


Unutma ki,
olan biten olayın olduğundan başka türlü olma ihtimali yoktur. O yüzden keşkeler'e sığınmayalım. Önüne hangi seçenekler çıkarsa çıksın ,son karar senin seçtiğin karardır.Çünkü sen seçmişindir. Ama aklımız da diğer seçenekte de kaldığı muhtemeldir.Bu ,şu ya da o şekilde yoluna devam etmek zorundasın.Yaşadığımız her saniye bize verilmiş bir hediye.Dolu dolu sevilerek
ve severek yaşamak varken,neden surat asıyor ve içtenlikle gülümsemiyoruz?


Kendimden bir kaç cümle paylaşmak istiyorum.Benim güzeller güzeli bir çiçeğim vardı.Suyunu mu fazla koydum? yoksa yanlış sulamamı yaptım bilmiyorum?.Bütün çiçekleri,bütün yaprakları
döküldü.Tam çöpe atmak üzereydim ki, aklıma ,onu küçük bir saksıya almak fikri geldi ve gözümün önüne koydum.
Suladım, baktım ,sevdim ve ne göreyim 6-7 gün sonra yeşil bir yaprak filizlenmiş, o kadar sevindim ki.
Anlatmak istediğim;herkesin biraz da olsa umutları vardır.En kolayı yenilmek ve pes etmektir.
Hayatta O küçücük çiçek kadar umudumuz olmalı.Toprağı yarıp nasıl bize sevgi ile bakıyorsa öyle bakmalıyız,
gözlerimizin rengi ne renk olursa olsun.


Karamsar olmak zor değil,
zor olan çılgın bir fırtınadan
sonra gökkuşağı gibi gülümseyebilmektir…
Kucaklamaya kollarının yetmeyeceği bir ağaç,
bir tohumla baslar.
...En uzun yolculuklar ise, bir adımla baslar.
Gerçek sevgiler ise bir tebessümle baslar…
Annem her fırsatta çocuklarına güneşe doğru
zıplamalarını öğütlerdi.
güneşe ulaşamazdık ama hiç olmazsa
ayaklarımız yerden kesilirdi...


Zora Neala Hurston /


İşte gidiyor,eski yıl ve yüreğimiz yeni yılla ve yeni isteklere gebe.Her yeni yıl yeni bir hayat demek.Kaç bebek çığlık çığlığa,ana rahminden dünyaya merhaba diyor bilemiyoruz? ama hep yeni hayatın müjdecisi o küçücük bedenler ve günahsız melekler,dört elle sarılıyorlar umutlarına.


Artık bizde kendimiz için bir şeyler yapalım.En azından duygularımızı gözden geçirelim..Duygunun sadece bir insana duyulan   his olmadığını  kavrayalım.Çevremizde olan her canlıdan duygu alalım ve her şeye aşk ile bakalım.Ancak o zaman güzelleşir etrafımız,çevremiz ve dünyamız..


Yeni gelen yılın herkese umut , umudun içine saklanmış mutluluğu keşfetmesini,ölümlerin az ve huzurun bol olduğu bir yıla adımlarımızı sağlam atmamızı diliyorum


Artık bütün oyunlarda ebe olmak yok,açıp gözlerimizi,kendimize varma vaktidir.

Not:Beni  anlayanlara ya da anlıyormuş gibi görünenlere,beni sevenlere ya da severmiş gibi görünenlere,benim yazdıklarımı okuyanlara ya da okuyormuş gibi görünenlere ve  bütün herkesin yeni yılını kutluyorum.Kalbinizden sevgi eksilmesin..




22 Yorum:

  1. Biz de seni kutluyoruz Elifcim. Son yazım deyince blogu kapatıyorsun sandım, yılın son yazısı imiş:))
    umudun ve hayallerin hiç tükenmediği bir yıl olsun...

    YanıtlaSil
  2. ikibinonbir'in son yazısı olduğunu umut ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben yazılarınızı okuyup anlamaya çalışanlardanım sadece...
    Her seferinde karamsar yazılar yazmamaya karar versem de bu konuda başarısızım. Sevineceğimiz çok şey var sizin de belirttiğiniz gibi. Kişisel olarak daha fazlası da var bugüne değin yaşadıklarımın içinde. Ama insan mutlulukların herkese paylaştırılmasını istiyor. Tek başına mutluluk yetmiyor bir yaştan sonra.
    Tüm insanlar mutlu olsun istiyor.

    Umut var; olmasa karamsar da olsa düzelmesi için çabalamazdık değil mi? Yeni yıl yeni umutlara gebe. Her şey umduğumuzdan da güzel olsun. Herkes için...
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Yeni yıl hayırlı gelsin kapına.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. bende yazılarını çok beğenerek okuyorum son yazım deyince suratım asıldı garip bir şekilde yazılarla içinden geçenlerle dolu yeni bir yılın seni kucaklaması dileğiyle

    YanıtlaSil
  6. Sen ne güzelsin Elifim ismin gibi :)Mutlu yıllar sana da canım arkadaşım ayrıca şiir çok güzel..

    YanıtlaSil
  7. 2011'in güzelliklerinden misli misli fazlasını, 2011'in çirkinliklerinden misli misli azını getirsin sana 2012. sevgiler. o zaman yeni yılda buluşmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
  8. Leylak dalı..
    Sevgili nurşen abla sık sık yazmasam da arada bir yazmakda güzel,bu güzelliği sonlandırmak olmaz.
    Güzel dileklerin için o güzel yüreğinden öpüyorum senin..
    sevgimle..

    YanıtlaSil
  9. fahimbey ....
    O zaman öyle umud edelim..
    Mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  10. aysema ...
    Sevgili aysema abla,umutsuz yaşanmayacağını dile getirmek istedim,çünkü bakıyorum çevreme herkes kendi düşlerinden vazgeçmiş ve günü birlik yaşıyor..

    Ressama sormuşlar mutluluğun
    resmini çizebilir misin diye?
    Ressam demiş ki; ben çizerim de
    sen anlayabilir misin?
    Sıtkı ASLANHAN-gülümse

    İnsanların anlamaya vakitleri yok artık...

    Ablacım mutlu yıllar,sevgimle...

    YanıtlaSil
  11. Yamalı cümleler..
    Tşk ederim..
    Yüreğinin cümlelerinin hepsinin gerçeğe ulaşması dileğimle,mutlu yeni yıllar..
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. Seda...
    Çok tşk ederim canım...
    Suratın asılmasın,eminim gülmek sana çok yakışıyordur.Yazılarıma devam edeceğim,allahımın izniyle..

    Seni yüreğinin güzelliği ile sevgiyle yeni bir yıla umutla girmen dileğimle...

    YanıtlaSil
  13. Ateş böceğim..
    Çok tşk ederim canım..
    Kafandaki cümlelerin,Senin güzel gülücüklerin gibi olsun.
    Yeni yıl sana kocaman buket buket çiçeklerle gelsin...Mutlu yeni yıllar..
    sevgimle...

    YanıtlaSil
  14. Tombul tarifler..
    Ne güzel cümleler öyle,Tşk ederim canım..
    Sana bol sevgi dolu, bol tarifli yeni yıllar diliyorum.
    sevgimle...

    YanıtlaSil
  15. Bir daha yazmayacaksın sandım (: Öpüyorum o güzel yüreğinden.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Elif,
    elbette sen bu yazıları yazarken neler hissettin, ne duygular yaşadın tam olarak anlamamız mümkün değil, biz sadece okurken neler hissettik, neresinde kendimizi bulduk bunu bilebiliriz...Bu sebeple sen bizi hangi kategoriye koyarsan koy, biz yeniyıl dileğini üstümüze alındık tebessüm ettik ve bu güzel dileklerine sevgilerimizi ekleyerek aynen iade ediyoruz...

    Nice mutlu, sevgi dolu, bol yazılı yıllar dilerim...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. K.C.S...
    Her son bir başlangıca gebedir,her zaman.
    Son yazdım çünkü,yeni başlangıçları yazmak istediğimden.

    Bende senin o duygu dolu yüreğine öpücükler konduruyorum.
    İyi ve mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  18. İçsel yansımalar..
    elbette sen bu yazıları yazarken neler hissettin, ne duygular yaşadın tam olarak anlamamız mümkün değil, biz sadece okurken neler hissettik, neresinde kendimizi bulduk bunu bilebiliriz.
    Benim istediğim zaten tam olarak bu yazdığın cümlelerdi.

    Yeni yıl ile ilgili iyi dileklerimi
    sizin için yazdım ve gülümsemen benide gülümsetti..
    sevgimle...

    YanıtlaSil
  19. Benim kötü bir huyum var, cümleleri
    tekrar tekrar okurum. Daha önce de
    okuyup nasıl bir yorum bırakabilirim çelişkisine düşmüştüm dostum. Bazen
    kelimelerimin çok yetersiz kalacağı sanrısına kapılırım. Sadece çok güzel ve yine içten gelen satırlar...

    Yeni yılınızı kutlar, her şeyin gönlünüzce olmasını dilerim. (İyi ki
    varsınız ve paylaşıyorsunuz.)

    Dostlukla...

    YanıtlaSil
  20. Ne demek dostan gelen her cümle kabulümüzdür.Hiç bir cümlenin iyisi ya da kötüsü yoktur.Dost hep güzel görür güzel söyler.

    Sana ve sana ait olanların yeni yılını kutluyorum.
    dostlukla...

    YanıtlaSil
  21. Elifim bilmiyorum mimleri cevaplarmısın ama ben seni mimledim belki cevaplamak istersin sevgiler iyi seneler

    YanıtlaSil
  22. Elifcim, Yeni yılını en içten dileklerimle kutlar,2012 yılının sağlık,mutluluk ve huzur içinde geçmesini dilerim.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...

© 2011 **LEYL**, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena