Cebimde Kızıl Kelimeler

12 Eylül 2012 Çarşamba

ARKADAŞLIK NEDİR?

Yüzümün coğrafyasından nasıl olduğumu anlayan arkadaşlarımı özlüyorum.Çayımı neden şekersiz içtiğimi bilen arkadaşlarımı özlüyorum. Kelimelerimle anlatmak istediklerimi bana sormadan anlayan arkadaşlarımı özlüyorum.Uzak iklimlerden seslenmiş olsam bile beni duyan arkadaşlarımı özlüyorum.Beni aklından geçirdiğinde aradığım, anladığım, anlaşıldığım arkadaşlarımı özlüyorum.Üstüme sadece sevgilerini bir yağmur misali yağdıran ve benim ıslanmaktan asla korkmadığım arkadaşlarımı özlüyorum.
Yüreğini/yüreğimi sonsuz sevgiyle açan arkadaşlarımı özlüyorum.
Ağaçların gökyüzüne uzanıp merdiven yaptığı gibi. O merdivenleri beraber çıkıp yıldızları topladığımız arkadaşlarımı özlüyorum.
Eşyalarla dolu olup ama çıplak bir oda gibi duran yalnızlığın/m/ı paylaşan arkadaşlarımı özlüyorum


Arkadaşlık;Mevsim sonbahar da olsa, ağaçta kalan tek yeşil yapraktır.En sevdiğimiz kitabın okurken altını çizdiğimiz sevgi sözcükleridir.Konuşurken cümleleri hiç bitiremediğimizdir, özlenendir.Sohbetin neresinde kaldığımızın bir önemi olmadan, onu gördüğümüzde devam etmesidir.İnsanların içindeki yalnızlığı örten çoğul cümlelerdir.Bir işlek kaldırıma onunla oturup, içinin de onun bir kelimesiyle kalabalıklaşmasıdır.
Kalbin/m/izin lekesiz kalan yanıdır.


Arkadaşlık ; Bir şarkı, güzel okunan bir şiir, bir gülüş, bir bakış, sıcacık bir dokunuş, bir koku, bir kelime ve bazen de ise ,sizi yürekten sarıp sarmalayan bir cümle...
Arkadaşlık; Ne gezdiğin/m/ yollar, ne okuduğun/m/ kitaplar, ne de konuştuğun/m/ insanlardır.
Arkadaşlık; Yürekten seslendiğin/m/de seni duyabilendir...



"Elif"  12Eylül2012


13 Yorum:

  1. İlgiyle okudum, tüm cümleleri tek tek tarttım.
    Arkadaşlığın resmi ancak bu kadar güzel çizilebilirdi.
    An vurucu cümle de sona bırakılmış;
    ''Arkadaş;Yürekten seslendiğin/m/de seni duyabilendir...''
    Keşke bu kadar güzel, anlamlı, gerçek ve yaşanası olsa tüm arkadaşlıklarımız.
    Güzel duygularınıza, marifetli kaleminiz tercüman olmuş.
    Tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Uzakdost..
    Nacizana güzel ve içten düşüncelerınız için çok tşk edıyorum.Hayatta her insanın en azından bir yada iki tane böyle arkadası olmalı dıye dusunuyorum.
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. Ben de özümseyerek birkaç kez okudum duygularım yoğunlaşarak. Ortak aradığımız, eski günlerdeki kendimiz miyiz acaba diye de düşünmeden edemedim.

    Teşekkürler sevgili Elif... dostlukla

    YanıtlaSil
  4. Tam anlattığın gibi olanı tek başına bile yeter insana Elifciğim...

    Vardır mutlaka.Seslendiğinde seni duyacak olan dost, arkadaş mutlaka vardır. Ama gitgide ağırlaşan yaşam şartları ve mücadelesi içinde insanlar kendileryla ancak uğraşabiliyor.
    Oysa zaman ayrılmalı arada, yaratılmalı. Rutin hale getirilmeli..
    Çünkü tıpkı o güzel kaleminden dökülenler kadar güzeldir ve en büyük ihtiyaçlardan biridir arkadaşlık..
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Çok şükür bu anlamda 2tane arkadaşım var gel demeden gelebilen git demeden gidebilen

    O kadar güzel yazmışsınızki o kadar güzel duygulara tercüman olmuşsunuzki
    üstünde uzun uzadıya konuşmak yersiz galiba

    hayırlı günler

    YanıtlaSil
  6. Mehmet bey...
    Güzel ve düşündürücü bir yorum bırakmışsınız.Sanırsam eski günlerdeki dostluklar daha temiz duygularla olurdu ve şimdi etrafıma bakıyorum da herşey çıkar için.
    Yorumunuza geç döndüğüm için özürlerimi kabul edersınız herhalde..
    sevgiyle ,dostlukla...

    YanıtlaSil
  7. Zeugmacım...
    4-5 Senede yer değişikliğimiz olduğu için dostlarımı hep uzak iklimlere bırakmak zorunda kalıyorum ve bu çok canımı acıtıyor.Yeni bir yer ve yeni arkadaslıklar kolay kurulmuyor.
    Onları çok özlediğimden çıktı bu cümlelerim.

    Güzel yorumun için tşkler...
    Sevgimle...

    YanıtlaSil
  8. Seyyah gül..
    Aslında yazılanlar çizilenler hep yürekten gelenlerdir.
    Aslında benimde var arkadslarım ama hep uzaklarda bıraktım bazen omuzlarına dokundurup kafamı o serınlığı içime çekmeyi özledim desem yalan olmaz..
    Yorumun için tşk ler..
    Hayırlı günler...

    YanıtlaSil
  9. Arkadaş;gözlerindeki hüznü hissedebilendir,yüzünün gülmesine kanmayan.İyi ki var böyle dostlarım :)

    YanıtlaSil
  10. ışılcım..
    güzel yorumun için tşk ler..
    İyi ki varlar...
    sevgimle..

    YanıtlaSil
  11. bence arkadaşlık yaşadığın bu dünyada talana yalana sömürüye karşı çıkarken onun yüreğinide kendi yüreğinin yanında bulmak,güzelliğe ve insanlığa dair aynı idealin bayrağını ileri taşımaktır... ötesi olsa olsa bencilleşmiş bir sevgi,kıskanc bir bireysellik olur. yani elif aslında arkadaşlık zor şeydir,yılmaz güneyin arkadaş filmini izlemeni salık veririm,sevgiyle temel

    YanıtlaSil
  12. H.CİBRAN'ı çok severim bende ..ne güzel dillere derman oluyor değil mi?

    YanıtlaSil
  13. Adsız..
    H.CİBRAN ı bende çok severimde ,cümlelerimden nasıl o kanıya vardın ben anlamadım..

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...

© 2011 **LEYL**, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena