13 Şubat 2013 Çarşamba

CAN KENARIM


Ne kadar çok sustum. Suskunluğu çok sevmeme rağmen içimdekileri yazacak cümleleri bulamamamdan. Kafamdaki kelimeleri doğru cümlelere koyamamaktan korktuğum için sustum. Canım acıdığı için sustum. Acıtmamak için sustum ve artık konuşabiliyorum.

Konuştuklarım;
Gidiyorum; gittiğim yer can kenarı ve canımın yandığı acıdığı yeri görmeye gidiyorum. Otobüsteyim ve cam kenarında oturuyorum. Kaç zaman olmuştu otobüsle bir yerlere gitmeyeli hatırlamıyorum. Can kenarımın canı acıyormuş ve ben ellerimi sürüp iyileştirmeye değil ona yeni dualar öğretmeye gidiyorum. Çare bizde değil, haykırdığımız cümlelerde demek istiyorum. Haykırmaya gücü yetmiyormuş. Gücünü almışlar asmışlar yüksek duvarların üstüne yetişemiyor. Sen haykırır mısın kızım Benim için diyor. Gözlerim doluyor, düşmemek için sırtımı duvara yaslamak istiyorum. Oysaki her taraf duvar yasla işte birisine. Hapishane duvarları geliyor birden aklıma. İçinde hapsolup bir daha çıkamamak gibi bir his kaplıyor içimi. İçim ki acıyor.





Buradan çıkacağız elbet sen bana yeniden türküler ezberleteceksin tıpkı küçüklüğümde olduğu gibi değil mi? Sesi titriyor, konuşmaya çalışıyor ama kelimeler ağzından dışarıya çıkamıyor.

Kızım diyor; Kızım deyince bir kızım kelimesi daha çıkıyor sanki dudaklarından, buyur annem diyorum. Sancın mı var? Evet, kızım şu kolumdaki iğnelerde çok canımı acıttı artık. Anne diyorum serumlar seni iyileştirmek için biraz sabret. Sabretmek o an ona ulaşılmaz bir yer gibi geliyor farkındayım ama ellerim kollarım bağlı ve öylece acıyan kolunu avuçlarımın içine alıyorum ve yavaş yavaş ovuyorum sessizce uykuya dalıyor. Uykuya daldığını fark edip elimi usulca çekiyorum ve oturuyorum tek kişilik koltuğa içimden dualar okuyorum.

Ayağa kalkıyorum camdan dışarıları seyrediyorum o kadar çok kişi var ki herkes bir taraflara koşturuyor ve herkesin içinde umut. Birden uçsuz bucaksız deniz gözlerime değiyor, denizi ne çok özlediğim aklıma geliyor ve gözlerimi almamacasına uzaklara salıyorum. İçimde fırtınalar kopuyor ve yeniden oturuyorum tek kişilik koltuğuma ve vakit geçsin diye cep telefonumu karıştırıyorum. Twit lere bakıyorum ve insanların ne kadar çok sevgi cümleleri yazdığına içim yine acıyor. Herkes 14 Şubatta neler yapacağının listesini çıkartıyor ve bazıları 14 Şubatta sevgilisiz girdiğine isyan ediyor. Bağırmak, haykırmak istiyorum. Anneler ve babalar gününde annesiz ve babasız kalacağını düşünen hiç yok. Ne kadar acı… Herkes sevecek bir can arıyor. Aşkı tendeki kelimelerde arıyorlar. Aşk içimizde var olan bir duygu tende değil demek istiyorum.

Sevmeyi ve sevilmeyi bizlere sonsuzluk gibi sunan insanlar benim gözümde en çok sevgiyi hakedenlerdir. Birden doktor giriyor odaya ve anneme çok iyisin bu gün az daha ölecektin diyor. Ölüm kelimesi içimi paramparça ediyor. Doktorların o kadar sade ve yalın bu kelimeyi sarf etmesi başlarından hiçbir acı görmemesinin göstergesi diye düşünüyorum ama ne yapsınlar onları da suçlamamak gerek gerçeklerden bahsediyor. Gerçeklerin bu kadar içimi acıttığını hatırlayamıyorum.

Neyse ki annem on gün sonunda düzelmeye ve sağlığına yavaş yavaş kavuşmaya başladı. Ellerimi açıp dualarımı duyan yaratıcıya sonsuz teşekkürlerimi sunmaya çalışıyorum ve Allah’ım kimseyi anasız babasız bırakmasın cümleleri de dökülüyor dilimden.

9 Yorum:

  1. Ateşinsesi..
    Yorumunu yanlışlıkla sildim cok özür dilerim ama iyi dileklerin için tşk ederim..
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
  2. Sahi senden mi doğdum anne
    Yollar nehirler kuşluk vakitleri dururken
    bir insandan mı doğar bir çocuk

    Anne senin yüreğin taş olsa dayanır mı
    Kuş olsa çiçek olsa gündüz olsa
    Kırılmaz mı acıdan bir sap menekşenin boynu

    Bu kez dağlar doğursun beni anne
    Sen de ılık bir yağmur ol
    Durmadan yağ kanayan yerlerime

    Haydar Ergülen

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel dizeler için tşk ederim.Ne kadar güzeller,bahar çiçekleri gibi...

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun!

    Anne ve babalarımız ilk aşklarımız!
    Allah sağlıklı uzun ömürler versin
    inşallah..

    YanıtlaSil
  5. Anne ve babalarımız
    ilk aşklarımız,
    ilk sevgililerimiz.
    Sadık, vazgeçmeyen sevenlerimiz..
    Allah cümlesine
    sağlıklı uzun ömürler versin
    inşallah!
    Gölgeleri bile yeter!!!

    YanıtlaSil
  6. destiny..
    İyi dilekli cümlelerin için cok tşk ederim..Allah ım yokluklarını aratmasın .Amin..
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. Annesi ve babası hayatta olan bir çocuk; büyümezmiş hiç. Hep çocuk kalmamız dileğimle canım Allah acil şifalar versin.

    YanıtlaSil
  8. Aynen ışılcım hep çocuk kalmamız dilegımle.
    Iyı dileklerın için tşk ederim.
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. allah analarimi babalarimizi basimizdan eksik etmesin insallah, onlarsiz hayat sonuk:(

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...

© 2011 **LEYL**, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena