6 Aralık 2016 Salı

İnsanın Anlam Arayışı

Viktor Frankl Avusturyalı bir psikiyatrist. 2. Dünya Savaşı sırasında, 4 toplama kampından sağ kurtulmayı başarmış.Pes etmediğini ve hayata nasıl tutunduğunu ''İnsanın Anlam Arayışı'' kitabında paylaşıyor. insanlığa logoterapiyi keşfetmesine yol açan kendi deneyimlerini anlatıyor. Frankl insanlık dışı toplama kamplarında uzun süre kalan bir tutuklu olarak,kendini,çıplak,varoluşa soyunmuş olarak bulur.Babası,annesi,erkek kardeşi ve karısı bu toplama kamplarında ölmüş ya da gaz fırınlarına gönderilmiş.Kız kardeşi hariç,ailesinin tamamı yok olmuş. Böylesi büyük bir acıyla,yaşama tutunmaktan vazgeçmemiş. "Yaşamak acı çekmektir;ama yaşamı sürdürmek,çekilen bu acıda bir anlam bulmaktır"diyor. Nietzsche'nin şu sözünü anmayı çok seviyor:"Yaşamak için bir neden'i olan kişi,hemen her nasıl'a dayanabilir." Bu kitap en derin insani sorulara odaklanan dramatik bir hazinedir.Edebi olduğu kadar felsefi bir değere de sahiptir.
Eğer yüz binlerce insan,yaşamın anlamına ilişkin çok az şey vaat eden bir kitaba yöneliyorsa,bu,insanların iliklerinde hissettikleri kavurucu bir sorun demektir. Dünyada hiç bir şeyi kalmayan bir insanın,kısa bir an için de olsa,sevdiği insana ilişkin düşüncelerle ne kadar mutlu olabileceğini anladım. Sevgi,sevilen insanın fiziksel varlığının çok çok ötesine geçer.Sevilen kişinin gerçekte orada olup olmaması,yaşayıp yaşamaması bir anlamda önemli olmaktan çıkar Beni kalbine mühürle,sevgi,ölüm kadar güçlüdür
Yazımı Frankl'in Nietzsche 'den verdiği bir alıntıyla bitiriyorum. "Beni öldürmeyen şey,beni daha da güçlü kılar."



5 Yorum:

  1. Okumayı isteyeceğim kitaplardan biri oldu yorumun ile :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Buna çok sevindim.Keyifle okuman dileğimle o zaman...
    Sevgimle

    YanıtlaSil
  3. frankl okudum bu kitabı ama yayınevi farklıydııı :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba! Blogunuzu yeni kesfettim :) deneyimlerinizi ve tavsiyelerinizi hemen değerlendiricem :) Bende bekliyorum muhakkak:) )https://lavvienrose.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz...

© 2011 **LEYL**, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena